Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Työkalupakki

Ajatuksia ja apua viestinnän suunnitteluun.
Markkinoinnin työkaluja sisällön suunnitteluun ja toteutukseen

Etusivu Työkalupakki
Kaikki
Ostajan matka
Ostoprosessi
Parempaa sisällöntuotantoa
PR-viestintä
Sähköpostimarkkinointi
Sisältöä eri kanaviin
Sisältöä verkkosivuille
Työkalupakki
Verkkosivun tehostaminen

Miten yritys/ajatusjohtaja saa näkyvyyttä sisällölleen? 6 vinkkiä.

elokuu 13, 2024lena

Moni yritys tavoittelee ajatusjohtajuuttaan omalla alallaan, koska tutkimusten mukaan ajatusjohtajuus korreloi positiivisesti yrityksen menestykseen. Kun yritys (tai henkilö) koetaan ajatusjohtajana omalla alallaan, se /hän pystyy…

Lue Lisää

Vaikuttavan tekstin KAAVA helpottaa ja varmistaa markkinointiviestin läpimenon

marraskuu 22, 2022lena

ONGELMA: Markkinointiviesteille on yhä vaikeampi saada huomioarvoa Tuntuuko sinusta, että informaatiota vyöryy ylitsesi tsunamin lailla kanavien määrä saa sinut hengästymään molemmat asiat vaikuttavat keskittymiskykyysi ja ajankäyttöösi…

Lue Lisää

Miten verkkosivustolle asetetaan tavoitteet ja miten niitä mitataan

toukokuu 28, 2022miten tehostan verkkosivustoani, verkkonäkyvyys, verkkosivuston mittarit, verkkosivuston tavoitteetlena

Suurimmassa osassa yrityksiä taidetaan olla sitä mieltä, että yrityksellä pitää olla verkkosivut. Mutta mitä yritys haluaa saada aikaiseksi omilla verkkosivuillaan? Vastauksena on usein hiukan ylimalkaisia…

Lue Lisää

Jatkuva markkinointivalmennuspalvelu – Lisää myyntiä ja asiakkaita digimarkkinoinnilla

tammikuu 31, 2022lena

Valmennuksen pääteemat ovat Yrityksen verkkosivustosta asiakkaita ja Googlea houkutteleva kokonaisuus  ja Sosiaalisten medioiden valjastaminen tehokkaaseen markkinointikäyttöön.  Valmennus koostuu interiaktiivisista webinaareista ja yksilöohjauksista. Koulutus järjestetään sekä…

Lue Lisää

Vaikuta ostoprosessiin oikeanlaisella verkkosivustosisällöllä -> Vinkkejä eri vaiheiden sisällön tuottamiseen

maaliskuu 13, 2021optimoitua tekstiä, sisällön tuotanto, verkkonäkyvyys, Verkkosivujen sisältölena

Kohderyhmän ostoprosessi on tuttua huttua monelle meistä ja tiedämme prosessin vaiheet Tiedostaminen, Harkinta ja Osto. Nuo vaiheethan me käymme läpi kun rupeamme harkitsemaan vaikkapa uutta…

Lue Lisää

Perinteinen markkinointi verrattuna sisältömarkkinointiin

tammikuu 23, 2021digimarkkinointi, ostajapersoonat, sisältömarkkinointi, verkkomarkkinointilena

Jos koet kaipaavasi kompaktia kokonaisnäkemystä markkinoinnin muutoksesta, ymmärrystä muutoksen merkityksestä yrityksen markkinoinnille sekä lisää tietoa miten markkinointia tänä päivänä kannattaa tehdä niin tästä yhteenvedosta saattaa olla…

Lue Lisää

130-vuotinen Pelastusarmeija näkyvästi esillä medioissa

joulukuu 29, 2019lena

Contentan ja Pelastusarmeijan monivuotinen yhteistyö jatkui myös 2019. 130 vuotta täyttävä Pelastusarmeija sai Contentan avustuksella runsaasti näkyvyyttä muun muassa Helsingin Sanomissa joulun alla kun Pelastusarmeijan…

Lue Lisää

Varmista viestintäsi teho huomioimalla ihmisten 6 käyttäytymismallia

syyskuu 9, 2018digitaalinen markkinointi, sisällön tuotanto, sisältömarkkinointi, verkkonäkyvyyslena

”Koska tämä tuote oli kaikkien testien voittaja ostin tämän”, saattaa joku sanoa. Kyllähän se saattaa olla totta, mutta se ei ole totta, että pelkillä rationaalisilla…

Lue Lisää

Näistä 8 asiasta tunnistat hyvän sisällön

elokuu 11, 2017optimoitua tekstiä, sisällön optimointi, sisällön tuotanto, verkkonäkyvyyslena

Tuotatko tai hyväksytkö sisältöä omiin kanaviisi? Eli uutiskirjeisiin, verkkosivuille, artikkeleihin, blogeihin, sosiaalisiin medioihin, testimonialeihin, oppaisiin tai johonkin muuhun formaattiin? Useimmat yritykset tuottavat sisältöä ja laittavat…

Lue Lisää

Presidentti Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka laittoivat itsensä likoon ja loivat paljon huomiota Pelastusarmeijalle

kesäkuu 14, 2017lena

Pelastusarmeijan uusi kampanja ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa”, jossa presidentti Tarja Halonen ja peliyhtiö Rovion ex-Mighty Eaglen Peter Vesterbacka laittoivat itsensä likoon, sai näkyvyyttä niin…

Lue Lisää

32 tapaa tehostaa sisältöjen jakamista ja parantaa yrityksen löydettävyyttä

tammikuu 16, 2017lena

Monelle yritykselle on jo selvää, että sisällön tarjonta palvelevassa ja kiinnostavassa muodossa, on tehokas tapa rakentaa omaa asiantuntijuutta ja houkutella kohderyhmä yrityksen omiin kanaviin ja…

Lue Lisää

Näin houkuttelet hyvän sisällön avulla asiakkaita tutustumaan yritykseesi

elokuu 31, 2016lena

Hyvän sisältö on avainasemassa kun ostajat etsivät tietoa ja löytävät yrityksiä verkosta. Yrityksen tuottaman sisällön pääasiallinen tavoite ei kuitenkaan ole myydä. Hyvälläkään sisällöllä yritys ei…

Lue Lisää

Tiedostava Kuluttaja -tutkimus

kesäkuu 15, 2016lena

Designtoimisto Kuudes Kerroksen Tiedostava Kuluttaja -tutkimus sai Contentan avustuksella runsaasti mediahuomiota sekä vuonna 2014 että 2016.  Kuudennen Kerroksen ja dosentti Arto O. Salosen toteuttama Tiedostava…

Lue Lisää

6 tapaa tehostaa sähköpostimarkkinointiasi ja ravita kohderyhmääsi

tammikuu 15, 2016lena

Oletko sitä mieltä, että sähköpostimarkkinointi ei toimi? Olette kokeilleet sitä yrityksessäsi eivätkä tulokset ole kovin rohkaisevia. Tiedät, että kaikki saavat niin paljon meiliä, että vastaanottajat…

Lue Lisää

5 tapaa tehostaa verkkosivujen toimivuutta liidien kerääjänä

elokuu 15, 2015lena

Saatko tarpeeksi liidejä verkkosivustosi kautta? Tutkimukset kertovat että noin 40 – 60% ihmisistä poistuvat verkkopalvelun ensimmäiseltä sivulta (bounce rate) tutustumatta sen tarkemmin sisältöön. Luku vaihtelee…

Lue Lisää

Toimimalla asiakkaan oppaana verkossa varmistat, että yrityksesi löydetään

tammikuu 15, 2015lena

Kaikkien yritysten tavoitteena on saada lisää asiakkaita. Tarjoamalla asiakkaille palvelevaa sisältöä monessa eri kanavassa, varmistat että asiakkaat löytävät yrityksen. Ajattele itseäsi asiakkaan oppaana kohti määränpäätä,…

Lue Lisää

Palvele asiakkaan tietotarpeita ostoprosessin eri vaiheissa – erotut kilpailjoista ja rakennat asiantuntijamielikuvaa

elokuu 15, 2014lena

Kun ihminen suunnittelee ostavansa tuotteen tai palvelun, ostoprosessiin kuuluu erilaisia vaiheita. Jokaisessa vaiheessa asiakas hakee apua ongelmaan. Asiakas ei enää ota yhteyttä yrityksen myyntiin ja…

Lue Lisää

Ilmainen webinaari Sisältömarkkinoinnista – ruotsiksi

huhtikuu 15, 2014lena

Asiakkaan valta ei ole koskaan ollut suurempi. Pirstoloitunut mediaympäristö ja kuluttajan mahdollisuus löytää verkosta mitä ikinä haluaa, asettaa yrityksille aivan uudenlaisia markkinoinnin haasteita. Enää ei…

Lue Lisää

Miten yrityksesi saa ansaittua mediaa? Kolme tärkeää asiaa.

tammikuu 15, 2014lena

Ansaittu medianäkyvyys on uskottavin ja tehokkain tapa parantaa yrityksen tarjonnan löydettävyyttä. Edellyttäen,  että yrityksen tarjoama sisältö on kiinnostavaa, koukuttavaa ja kohderyhmää palvelevaa tietoa. Ei siis…

Lue Lisää

Markkinointiviestintään ja pr-viestintään tehoa sisältömarkkinoinnin keinoin

elokuu 15, 2013lena

Sisältömarkkinointi on päivän sana, mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? Miksi se on tärkeää ja missä sitä voi tehdä?   Olen koonnut muutaman huomion, jotka saattavat…

Lue Lisää

Miten hyödynnät tekemääsi sisältöä eri kanavissa. Muutama vinkki.

tammikuu 15, 2013lena

Ihmisten keskittymiskyky on yhä lyhyempi. Tarvittava tieto on löydyttävä nopeasti. Siinä muodossa ja siinä kanavassa, joka sopii heille. Tässä ei ole mitään uutta. Mutta huomioivatko yritykset…

Lue Lisää

Markkinointiviestinnän suunnittelun ja toteutuksen ajantarpeesta

tammikuu 15, 2012lena

Keskustellessani yritysten kanssa, kuulen usein että markkinointiviestinnän kustannukset koetaan vaikeaselkoisiksi. Usein esimerkiksi työhön käytettävä projektijohdon aika, tuntuu yritysten mielestä ylimitoitetulta. Se onkin totta, että eri…

Lue Lisää

Mediavaikuttamisen vinkkilista

elokuu 15, 2011lena

Mikäli haluat tarjota medialle esimerkiksi juttuvinkin, prosessi menee seuraavasti: Oikeanlaiset mediarekisterit ovat vaikuttamisen tärkein asia. Ilman toimivia, ajan tasalla olevia rekistereitä, ei kannata panostaa lehdistövaikuttamiseen….

Lue Lisää

Markkinoinnin tärkein tehtävä – suhdetoiminta

tammikuu 15, 2011lena

Massamedian heikentyessä ja sosiaalisen median vahvistuessa, myös markkinointi muuttuu tällä hetkellä voimakkaasti. Markkinoinnin tärkein tehtävä on rakentaa suhteita asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Yksisuuntainen viestintä…

Lue Lisää

Havainnollista yrityksen osaaminen ja koukuta asiakkaasi – muutama vinkki

toukokuu 21, 2010lena

Tutkimusten mukaan 80 % hakukoneiden hauista ovat tiedon hakua. Jos haluat havainnollistaa yrityksen osaamista ja nostaa sen uskottavuutta, tarjoa kohderyhmällesi hyödyllistä tietoa ja apua. Tutkimusten…

Lue Lisää

Viestinnän vinkit

Mikäli haluat ajoittain vastaanottaa Viestinnän Vinkkejä, täytä alla oleva lomake.

Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva