Superson on markkinointiviestintätoimisto, joka räätälöi asiakkaan tarpeiden mukaan sopivan luovan tiimin. Superson myös tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden hyödyntää verkostonsa markkinoinnin ammattilaisten osaamista omissa tiloissaan. Supersonin kautta aloitin ulkoistetun viestintäpäällikön ja sisällöntuottajan tehtävät maailman toiseksi suurimmassa turkishuutokauppayhtiössä Saga Fursissa 2018.
Ulkoistettuna viestintäpäällikkönä Supersonin verkoston kautta
Vuoden toimiston asiantuntijaverkostossa
700 henkilön vastaaman tutkimuksen mukaan Superson on Suomen paras markkinointiviestinnän toimisto. Superson on rakentanut laajan asiantuntijaverkoston, johon kuuluu runsaasti erilaisia markkinointi- ja viestintäalan asiantuntijoita.
Kuulun Supersonin verkostoon ja toimin Supersonin kautta muotialan yrityksen viestinnän ja markkinoinnin tehtävissä.
Kansainvälisen muotiyrityksen viestintäpäällikkönä 2 päivää viikossa
Supersonin kansainvälinen muotialan yritys tarvitsi lisätehoa viestintäänsä ja aloitin maaliskuussa 2018 ulkoistettuna tukena Saga Fursin viestintäosastolla ja toimin siinä tehtävässä aina 2020 kesään asti.Tehtävät liittyvät tyypillisiin viestinnän toimenpiteiden suunnitteluun ja tuotantoon. Esimerkkinä mainittakoon eri kohderyhmille toteutetut uutiskirjeet, verkkosivusisällöt, tiedotteet, tapahtumat, jne. Tällöin toiminta Covid-19 viruksen takia oli kärsinyt niin paljon, että yritys joutui tekemään mittavia irtisanomisia.
Keväällä olin kuitenkin viestinnän yhtenä päävastuullisena resurssina auttanut huutokaupan siirtämisestä uuteen ympäristöön, eli verkkoon.
Yhteistyö jatkui jälleen 2021 kun tarve viestintäresursseista jälleen kasvoi.
Sisällöntuotantoa kaikkiin kanaviin - pääasiassa englanniksi ja suomeksi
Aikaa käytän eniten erilaisten B2B-sisältöjen tuotantoon. Saga Furs on globaalisti toimiva yritys, joten pääasiassa tuotan sisältöjä englanniksi ja suomeksi, mutta tarvittaessa myös ruotsiksi.
Työ tapahtuu suurilta osin asiakkaan omissa tiloissa. Niinä päivinä, jolloin en ole asiakkaan toimistossa käytettävissä, edistän tarvittaessa asioita etänä, jotta viestinnän prosessi olisi mahdollisimman sujuva.
Lena toimi meillä 2 vuotta 8 kuukautta ulkoistettuna sisällön suunnittelijana ja tuottajana vastaten yhdestä tärkeimmästä B2B-painopistealueemme koko sisällöntuotannosta. Työhön kuului sisältöaiheiden luominen ja priorisointi sekä kaikki sisällön tuottaminen (viestit, artikkelit, uutiset, haastattelut jne.) riippumatta formaatista. Työtä ohjasi liiketoimintayksiköiden kanssa yhteistyössä suunniteltu sisältökalenteri.
Hän oli myös päävastuussa uuden verkkokauppa-alustamme markkinointisisältöjen suunnittelusta ja sisällöntuotannosta, kun keväällä 2020 toimialallamme vaadittiin nopeaa toimintaa ja uudelleen ajattelua.
Lena on älykäs, ahkera ja nopea oppija, ja monimutkaisten asioiden yksinkertaistaminen helposti ymmärrettäviksi viesteiksi, sujuu häneltä vaivattomasti.
Hän osaa varmistaa, että vaikeista asioista kerrotaan huolellisesti ja selkeästi.
Olen aina ihaillut hänen suoraviivaisuuttaan ja positiivista persoonallisuuttaan.
Tia Matthews, Saga Furs, muotiliiketoiminnan johtaja