Alla olevat valmennusaiheet olen paketoinut valmiiksi, mutta niistä on myös mahdollista räätälöida juuri teidän yrityksen tarpeisiin sopivat kokonaisuudet.
Sisällöntuotannon ja viestinnän koulutusta - Hyvä sisältö varmistaa näkyvyyden verkossa ja rakentaa asiantuntijuuden tavoitetta
AIHE: Digimaalimassa kirjoittaminen ja hakukoneoptimoidun sisällön tuotanto – Yhteistyössä toimittaja Tiina Torpan kanssa
Koulutus auttaa kirjoittamaan somessa ja tukee sinua toteuttamaan hakukoneoptimoitua tekstiä. Mikäli kirjoitat verkkosisältöjä eri kohderyhmille tai palvelet asiakkaita ja sidosryhmiä digitaalisesti, tämä koulutus on sinua varten.
Voit räätälöidä sisällön organisaatiosi tarpeiden mukaisesti ja voit tilata
– kokonaisen päivän
– kokonaisuuden jaettuna kahteen eri päivään
– jommankumman osuuden
Aamupäivä:
- Luo tehoa työelämän teksteihin
- Pitkä asia lyhyesti
- Otsikot verkossa tienviittoina
- Linkit, numerot ja lyhenteet
Iltapäivä:
- Hakukoneoptimoinnin ABC
- Tekninen optimointi
- Hakukoneystävällistä sisältöä verkkosivuille
- Sisällöllinen optimointi
Kouluttajina toimivat toimittaja, viestinnän kouluttaja Tiina Torppa ja viestintäkonsultti, sisältöstrategi Lena Halén.
Ota yhteyttä
AIHE: Tehosta verkkosivujesi toimivuutta liidien kerääjänä
Tutkimukset kertovat että noin 40 – 60% ihmisistä poistuvat verkkopalvelun ensimmäiseltä sivulta (bounce rate) tutustumatta sen tarkemmin sisältöön. Jotkut kävijöistä ovat tulleet sivuille vahingossa, mutta paljon on myös niitä, jotka ovat oikeassa paikassa, mutta joita yritys ei pysty houkuttelemaan tutustumaan palvelun sisältöön.
Tämä koulutus auttaa sinua
- herättämään kohderyhmäsi kiinnostusta oikealla sisällöllä
- rakentamaan verkkosivun viestit hyötylähtöisiksi
- helpottamaan verkkosivun käyttökokmusta yksinkertaisamalla navigointia
- hiomaan sivuston optimointia niin että se paremmin löydetään hakukoneissa
- houkuttelemaan kohderyhmää antamaan kontaktitietonsa, niin että voi taloittaa palvelevan markkinoinnin ja liidikannan rakentamisen
Koulutuksessa käydään yksinkertaisesti ja helppotajuisesti läpi miten verkkosivu saadaan toimimaan liidien kerääjänä. Koulutuksen päätteeksi sinulla on aiheesta selkeä näkemys ja helppoja työkaluja avuksesi, joilla pystyt parantamaan yrityksesi verkkosivua.
AIHE: Miten rakennan toimittajakontaktejä ja toteutan mediaviestintää
Yritykset tekevät erittäin harvoin säännöllistä ja pitkäaikaista työtä median edustajien kanssa, joka tutkimusten mukaan olisi paras tapa olla yhteydessä toimittajiin. Tiedotteiden lähettäminen toimitusten yleisiin sähköpostiosoitteisiin silloin tällöin ei tuo yrityksen toivomaa tulosta.
Valmennuksen tavoitteena on auttaa yritystä suunnittelemaan ja toteuttamaan materiaalia ja dialogia, joka aidosti kiinnostaa mediaa.
Koulutuksessa käydään läpi:
- Toimittajakontaktikartoitus
- Materiaalien suunnittelu ja toteutus
- Henkilökohtaiset keskustelut median kanssa; mitä, miten, koska
- Seurantamallit
- Alihankkijavaihtoehdot
- Mikä on työskentelyn aikajänne?
Koulutuksen päätyttyä osallistuja ymmärtää minkälainen materiaali kiinnostaa mediaa ja miten toimittajien kanssa käydään aitoa dialogia. Tuloksena parempi näkyvyys medioissa pitkällä tähtäimellä.
AIHE: Miten sisältömarkkinoinnin keinoin parannat yrityksen uskottavuutta
Sisältömarkkinonti on palvelevaa markkinointia, jonka tavoitteena on nostaa kiinnostusta yritystä kohtaan ja demonstroida yrityksen asiantuntijuutta.
Tämä luentokokonaisuus
- auttaa ymmärtämään koko sisältömarkkinoinnin käsitteen ja siinä hyödynnettävät työkalut
- valmentaa tekemään koukuttavaa sisältöä eri kanaviin
- helpottaa sisällön eri jakelustrategioiden suunnittelussa
- sisältää myös osion, jossa käydään läpi miten yrityksen hakukonelöydettävyys saadaan nostettua paremmalle tasolle
AIHE: Miten varmistat että ostajat löytävät yrityksen verkossa? Sisällöntuotanto eri digimedioihin.
Kohderyhmät etsivät tietoa verkosta paljon ennen kuin ottavat yhteyttä potentiaaliseen myyjään. Tämä koulutuskokonaisuus auttaa yrityksiä tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan ja muihin verkkokanaviin ja valitsemaan tarpeisiinsa oikeat kanavat. Samalla varmistuu yrityksen löydettävyys ja kiinnostavuus.
Tämä luentokokonaisuus auttaa
- tutustumaan eri verkko- ja sosiaalisten medioiden rooleihin ja toimintaan (kotisivut, FB, blogit, LinkedIn, Twitter, jne.)
- ymmärtämään miten kohderyhmää kiinnostavaa oikeanlaista, koukuttavaa sisältöä toteutetaan eri kanaviin
- oivaltamaan miten oikeanlaisen verkko- ja sosiaalisen sisällön avulla yritys saa lisää myyntiliidejä
Kurssia voi räätälöidä yrityksen tai koulutusorganisaation mukaan laajemmaksi kokonaisuudeksi tai pieneksi tehopaketiksi. Harjoitukset ja vuorovaikutteiset luennot tehostavat omaksumista. Kysy lisää.
AIHE: Pienyrittäjän markkinoinnin työkalupakki = Mitä yrittäjän on tiedettävä markkinoinnista ja lehdistövaikuttamisesta
Markkinoinnin työkaluja on loputon määrä ja on vaikea tietää niiden tehokkuudesta eri tilanteisiin. Tämä luentokokonaisuus auttaa yrittäjää
- saamaan kokonaiskäsityksen verkkomarkkinoinnin ja perinteisen markkinointiviestinnän koukeroista
- valitsemaan yrityksen tilanteeseen sopivat verkkotyökalut ja miten niitä käytetään
- tuntemaan eri viestintätyökalujen hinnoitteluperiaatteet, kustannustason ja aikataulutarpeet
- toteuttamaan lehdistöön kohdistuvaa mediavaikuttamista ja ymmärtämään mistä media on kiinnostunut ja miten mediaan vaikutetaan
Kurssia voi räätälöidä yrityksen tai koulutusorganisaation mukaan laajemmaksi kokonaisuudeksi tai pieneksi tehopaketiksi. Harjoitukset ja vuorovaikutteiset luennot tehostavat omaksumista Kysy lisää.
AIHE: MIten luon kiinnostavaa sisältöä omiin kanaviin
.