Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Designtoimisto Kuudes Kerros

Etusivu Referenssit Designtoimisto Kuudes Kerros

Tiedostava kuluttaja -tutkimukselle runsaasti huomiota mediassa – toistamiseen

Vuonna 2014 Kuudes Kerros julkaisi koko Suomen kattavan tutkimuksen tiedostavista kulutusmotiiveista. Tänä vuonna oli päivityksen aika. Muutoksen dramaattisuus yllätti tutkimuksen tekijät kun he jalkautuivat  taas koteihin ja teki 1052 vastaajaa kattavan kvantitatiivisen tutkimuksen.

Tarve saada ostomotiivien muutos medioiden ja päättäjien tietoisuuteen

Kuudes Kerros halusi että tutkimuksesta saataisiin tietoa levitettyä mediaan ja sitä kautta päättäjien tietoisuuteen. Yhteistyössä Contentan kanssa toteutettiin mediavaikuttamisen kampanja vuonna 2014 ja taas kesän korvalla 2016.

Contenta ja Kuudes Kerros suunnittelivat yhdessä mediavaikuttamisen kampanjan.  Kampanja aloitettiin kutsumalla median edustajat asiakastilaisuuteen, jossa tutkimus esiteltiin. Contenta kontaktoi mediat esitelläkseen tutkimuksen aihetta, keskustellakseen heidän kiinnostuksesta aiheeseen ja järjestääkseen haastatteluja. Tutkimuksen tulosten lanseerausten jälkeen lähetettiin medioille myös yhteenveto tuloksista.

Täältä voit tutustua

  • tiedotteeseen
  • tutkimukseen
  • Designtoimisto Kuudenteen Kerrokseen

 

Tiedostavan kuluttja – tutkimuksen näkyvyys 2016:

Vuonna 2014 Tiedostava kuluttaja -tutkimus herättk paljon kiinnostusta ja myös tällä kertaa  onnistuttiin herättämään median mielenkiinto.

YLE PUHEEN ILTAPÄIVÄ
YLE:n iltapäivätoimittaja Tiina Lundberg kävi tutustumassa lanseeraustilaisuuden näyttelyyn Kuudennen kerroksen edustajan kanssa http://areena.yle.fi/1-3453064?autoplay=true

YLE RADIO SUOMI
Radioasema teki jutun aiheesta ja haastatteli muun muassa Arto O.Salosta.
http://areena.yle.fi/1-3433531#autoplay=true

TV-NYTT
TV-Nyttin toimittaja teki sekä radioon että TV:seen jutun.
http://areena.yle.fi/1-3138832?autoplay=true

HELSINGIN SANOMAT
Lehti teki jutun otsikolla: Kysely: Suomalaiset kuluttajat jakautuvat kahtia – joka neljäs ei usko, että valinnoilla voi vaikuttaahttp://www.hs.fi/kotimaa/a1464841884956

YLE VERKKO
Juttu: Selvitys: Joka neljäs epäilee, että eettisillä ostospäätöisillä olisi merkitystä
http://yle.fi/uutiset/selvitys_joka_neljas_epailee_etta_eettisilla_ostospaatoksilla_olisi_merkitysta/8925474

MYYNTI JA MARKKINOINTI
Otsikko: Tuore tutkimus paljastaa, että kuluttajat ovat jakautuneet kulutustottumustensa suhteen kahteen eri leiriin
http://lehti.mma.fi/ajassa/kestava-kehitys-kiinnostaa-modernia-kuluttajaa

MARKKINOINTILIITTO
Markkinointiliitto kirjoitti blogissaan tutkimuksesta
http://www.mark.fi/uutiskirje/kGf-1JlYRkeUSLXYM_Gg9g/artikkeli/kGf-1JlYRkeUSLXYM_Gg9g/

Tiedostava Kuluttaja -tutkimuksen medianäkyvyys 2014

HUOMENTA SUOMI:
Ryhtyykö tiedostava kuluttaja sanoista tekoihin?

KAUPPALEHTI:
Suomalaisista erottui kahdeksan kuluttajaryhmää

MARKKINOINTI&MAINONTA:
Tiedostava kuluttaminen jakaa suomalaiset – oletko huolenpitäjä, unelmoija tai itsevaltias?

RADIO VEGA:
Ny undersökning om vårt konsumentbeteende

SVENSKA YLE:
Därför köper vi inte ekoodlat

TALOUSELÄMÄ:
Kuluttajaryhmät selvisivät roskiksia kaivelemalla – designtoimisto kertoo selvittäneensä kulutuksen taustalla olevat motiivit

Myös alan vaikuttajat Markkinointiliitto ja Procom (viestintäväen organisaatio) kuuluivat mediavaikuttamisen kohderyhmään ja kirjoittivat omissa blogeissaan aiheesta.

Tutustu Contentan muihin referensseihin
Referenssit
Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva