Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Artikkeli

Etusivu PR-viestintä Markkinoinnin tärkein tehtävä – suhdetoiminta

Markkinoinnin tärkein tehtävä – suhdetoiminta

tammikuu 15, 2011PR-viestintä, Työkalupakkilena

Massamedian heikentyessä ja sosiaalisen median vahvistuessa, myös markkinointi muuttuu tällä hetkellä voimakkaasti. Markkinoinnin tärkein tehtävä on rakentaa suhteita asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Yksisuuntainen viestintä on mahdotonta, koska kohderyhmä kommentoi, etsii tietoa, vaatii palvelua jne., halusipa yritys sitä tai ei. Siksi yrityksellä on oltava valmiuksia suhdetoiminnan toteuttamiseen.

Sekä PR että markkinointi on nykyään suhdetoimintaa, eli public relations – toimintaa. PR:n ja markkinoinnin tehtävät ja kohderyhmät sulautuvat yhteen ja asenne asiakkaita kohtaan muuttuu. Potentiaaliset asiakkaat ja olemassa olevat asiakkaat ovat suhdetoiminnan tärkein kohderyhmä.

Pieni muistilista suhdetoiminnan aloittamisesta

  • Muista, että kaikki myyntiin tähtäävä toiminta on suhdetoimintaa, jonka tavoitteena on asiakkaiden lojaalisuuden lisääminen
  • Yrityksen PR-viestinnän ja markkinointiviestinnän on oltava integroitua. Kaikkien on kuljettava samaan suuntaan ja toimenpiteiden on tuettava toisiaan.
  • Yrityksen henkilökunnan asenne on oltava kaksisuuntaista, avointa vuorovaikuttamista tukeva. Asenne lähtee johdosta.
  • Varmista että yrityksessä on osaamista sosiaalisesta mediasta tai muista suhdetoimintaa tukevista työkaluista (esim. uutiskirjeet, kotisivun toiminnan tehostaminen, digitaalinen suoramarkkinointi, tapahtumat jne.)
  • Varmista että sinulla on oikeat henkilöresurssit tai kouluta heitä. Myös rahaa tarvitaan, mutta sehän on selvää. Mitään ei saa ilmaiseksi.
  • Aloita suhdetoiminta NYT. Sinulla saattaa olla kiire, etkä ehdi paneutua tähän juuri nyt, mutta muista että kiire on aina tekosyy.

Etsi artikkeleista

Kategoriat

  • Ajankohtaista (12)
  • Koulutukset (121)
  • Ostajan matka (6)
  • Ostoprosessi (6)
  • Parempaa sisällöntuotantoa (11)
  • PR-viestintä (6)
  • Sähköpostimarkkinointi (1)
  • Sisällöntuotanto (2)
  • Sisältöä eri kanaviin (6)
  • Sisältöä verkkosivuille (5)
  • sosiaaliset mediat (1)
  • Toteutuneet koulutukset (137)
  • Tulevat koulutukset (4)
  • Työkalupakki (20)
  • Uncategorized @fi (10)
  • Verkkosivun tehostaminen (5)

Tilaa uutiskirje

Mikäli haluat ajoittain vastaanottaa Viestinnän Vinkkejä, täytä alla oleva lomake. Ole huoleti, spämmiksi asti emme niitä lähetä.

Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva