Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Koulutusaiheet

Etusivu Koulutuspalvelut Koulutusaiheet

Digimarkkinoinnin ja sisällöntuotannon koulutukset

Alla olevat valmennusaiheet olen paketoinut valmiiksi, mutta niistä on myös mahdollista räätälöida juuri teidän yrityksen tarpeisiin sopivat kokonaisuudet.

keyboard_arrow_rightTutustu referensseihin

AIHE: Aloita digitaalinen markkinointi nyt!

Suurin yrittäjiä valvottava markkinointiongelma on oman yrityksen tunnettuuden puute. Jos kohderyhmä ei tunne yritystä, asiakkaat eivät löydä tuotteita eikä palveluita ja kassavirtaa jää laihaksi. Digitaalisen markkinoinnin kurssi tarjoaa tähän ratkaisun käytännönläheisessä muodossa.

Tällä kurssilla opitaan markkinoinnin perusta…

  • miten määrittelet kohderyhmän, jotta pystyt luomaan häntä kiinnostavaa sisältöä
  • miten määrittelet hyödylliset markkinointitavoitteet
  • miten erottaudut kilpailijoista – tuote/palvelun ja markkinointitoimenpiteiden avulla
  • miten esittelet tuotteesi ja palvelusi, erottelevasti hyöty edellä

… ja käydään myös digitoimenpiteiden kimppuun

  • tutustumme tavallisimpiin digitaalisiin kanaviin
  • paneudumme digitaalisen sisällöntuotannon ja seurannan työkaluihin
  • opitaan miten verkkosivusto kannattaa rakentaa, niin että se palvelee sekä asiakasta että hakukoneita
  • mitä sosiaalisen median kanavia kannattaa käyttää eri tilanteissa
  • onko sähköinen suoramarkkinointi oikeasti tehokasta

Tällä kurssilla käymme läpi kaikki mitä aina olet halunnut tietää digitaalisesta markkinoinnista, mutta et ole koskaan uskaltanut kysyä.

Kurssi voidaan järjestää joko verkossa tai yrityksissä lähiopetuksena  ja toki sen voi räätälöidä tarpeiden sinun tai yrityksesi tarpeiden mukaisesti.

AIHE: Tehosta verkkosivujesi toimivuutta niin asiakkaan kuin Googlen näkökulmasta

Tutkimukset  kertovat että noin 40 – 60% ihmisistä poistuvat verkkopalvelun ensimmäiseltä sivulta (bounce rate) tutustumatta sen tarkemmin sisältöön. Jotkut kävijöistä ovat tulleet sivuille vahingossa, mutta paljon on myös niitä, jotka ovat oikeassa paikassa, mutta joita yritys ei pysty houkuttelemaan tutustumaan palvelun sisältöön.

Tämä koulutus auttaa sinua

  • herättämään kohderyhmäsi kiinnostusta oikealla sisällöllä
  • rakentamaan verkkosivun viestit hyötylähtöisiksi
  • helpottamaan verkkosivun käyttökokmusta yksinkertaisamalla navigointia
  • hiomaan sivuston optimointia niin että se paremmin löydetään hakukoneissa
  • houkuttelemaan kohderyhmää antamaan kontaktitietonsa, niin että voi taloittaa palvelevan markkinoinnin ja liidikannan rakentamisen

Koulutuksessa käydään yksinkertaisesti ja helppotajuisesti läpi miten verkkosivu saadaan toimimaan liidien kerääjänä. Koulutuksen päätteeksi sinulla on aiheesta selkeä näkemys ja helppoja työkaluja avuksesi, joilla pystyt parantamaan yrityksesi verkkosivua.

AIHE: Miten rakennan toimittajakontaktejä ja toteutan mediaviestintää

Yritykset tekevät erittäin harvoin säännöllistä ja pitkäaikaista työtä median edustajien kanssa, joka tutkimusten mukaan olisi paras tapa olla yhteydessä toimittajiin. Tiedotteiden lähettäminen toimitusten yleisiin sähköpostiosoitteisiin silloin tällöin ei tuo yrityksen toivomaa tulosta.

Valmennuksen tavoitteena on auttaa yritystä suunnittelemaan ja toteuttamaan materiaalia ja dialogia, joka aidosti kiinnostaa mediaa.

Koulutuksessa käydään läpi:

  • Toimittajakontaktikartoitus
  • Materiaalien suunnittelu ja toteutus
  • Henkilökohtaiset keskustelut median kanssa; mitä, miten, koska
  • Seurantamallit
  • Alihankkijavaihtoehdot
  • Mikä on työskentelyn aikajänne?

Koulutuksen päätyttyä osallistuja ymmärtää minkälainen materiaali kiinnostaa mediaa ja miten toimittajien kanssa käydään aitoa dialogia. Tuloksena parempi näkyvyys medioissa pitkällä tähtäimellä.

AIHE: Tilaa yksilöllinen MARKKINOINTISPARRAUS, jossa saat käytännönläheistä apua juuri sinun digimarkkinoinnin tarpeisiin

Etkö tiedä miten pääsisit digimarkkinoinnin alkuun, koska on niin paljon jota et tiedä tai ossa.
MITÄ: Tarjoan markkinoinnin sparrauskeskusteluja, jossa keskitytään juuri sinun yrityksesi markkinointihaasteisiin, jotta sinä saat varmuutta omiin digimarkkinointoimenpiteisiin.

SISÄLTÖ: Riippuen tarpeistasi voimme pureutua markkinoinnin perusteisiin, kuten kohderyhmän määrittelyyn tai sanoman kiteyttämiseen. Jos olet jo määritellyt nämä asiat, voimme käsitellä konkreettisempia aiheita, kuten esim. verkkosivuston rakennetta ja sisältöä, sosiaalisen median strategiaa tai sähköpostimarkkinointia.

KOKEMUS: Olen kouluttanut ja sparrannut digitaalisesta markkinoinnista lukemattomissa koulutusohjelmissa (katso Tulevat ja Toteutuneet koulutukset). Moniin on kuulunut aloittavien markkinoijien ohjausta. Siksi tunnen niin pienten kuin suurempien yritysten markkinoinnin tarpeet ja tiedän miten markkinoinnin tekijöitä autetaan.

SPARRAUSTILAISUUDEN KESTO, HINTA JA AJANVARAUS
Yksi sparraustilaisuus verkossa kestää 1,5 tuntia, ja niitä voimme toteuttaa niin monta kuin sinä haluat ja tarvitset.

  • Yhden tilaisuuden hinta on 150 euroa + alv 24%.
  • 3 tilaisuuden hinta on 400 euroa + alv 24%

Mikäli koet tarvitsevasi lisää voimme räätälöidä sinulle yksilöllisen paketin.

Tästä voit varata ajan, (lena.halen@contenta.fi) mikäli heti innostuit asiasta. Jos haluat tarkemmin keskustella aiheesta, soita ihmeessä!

AIHE: Miten varmistat että ostajat löytävät yrityksen verkossa? Sisällöntuotanto eri digimedioihin.

Kohderyhmät etsivät tietoa verkosta paljon ennen kuin ottavat yhteyttä potentiaaliseen myyjään. Tämä koulutuskokonaisuus auttaa yrityksiä tuottamaan sisältöä sosiaaliseen mediaan ja muihin verkkokanaviin ja valitsemaan tarpeisiinsa oikeat kanavat. Samalla varmistuu yrityksen löydettävyys ja kiinnostavuus.

Tämä luentokokonaisuus auttaa

  • tutustumaan eri verkko- ja sosiaalisten medioiden rooleihin ja toimintaan (kotisivut, FB, blogit, LinkedIn, Twitter, jne.)
  • ymmärtämään miten kohderyhmää kiinnostavaa oikeanlaista, koukuttavaa sisältöä toteutetaan eri kanaviin
  • oivaltamaan miten oikeanlaisen verkko- ja sosiaalisen sisällön avulla yritys saa lisää myyntiliidejä

Kurssia voi räätälöidä yrityksen tai koulutusorganisaation mukaan laajemmaksi kokonaisuudeksi tai pieneksi tehopaketiksi. Harjoitukset ja vuorovaikutteiset luennot tehostavat omaksumista. Kysy lisää.

AIHE: Pienyrittäjän markkinoinnin työkalupakki = Mitä yrittäjän on tiedettävä markkinoinnista ja lehdistövaikuttamisesta

Markkinoinnin työkaluja on loputon määrä ja on vaikea tietää niiden tehokkuudesta eri tilanteisiin. Tämä luentokokonaisuus auttaa yrittäjää

  • saamaan kokonaiskäsityksen verkkomarkkinoinnin ja perinteisen markkinointiviestinnän koukeroista
  • valitsemaan yrityksen tilanteeseen sopivat verkkotyökalut ja miten niitä käytetään
  • tuntemaan eri viestintätyökalujen hinnoitteluperiaatteet, kustannustason ja aikataulutarpeet
  • toteuttamaan lehdistöön kohdistuvaa mediavaikuttamista ja ymmärtämään mistä media on kiinnostunut ja miten mediaan vaikutetaan

Kurssia voi räätälöidä yrityksen tai koulutusorganisaation mukaan laajemmaksi kokonaisuudeksi tai pieneksi tehopaketiksi. Harjoitukset ja vuorovaikutteiset luennot tehostavat omaksumista Kysy lisää.

AIHE: MIten luon kiinnostavaa sisältöä omiin kanaviin

Yrityksen imago koostuu kohderyhmän mielessä monessa eri kanavassa tarjotusta sisällöstä.

Siksi on välttämätöntä varmistaa, että viestinnän tavoitteena on lojaalisuutta kasvattava asiakaskokemus.

Kiinnostava, koukuttava, hyödyllinen, viihdyttävä sisältö parantaa yrityksen asiakkaiden lojaalisuutta. Sisällön on oltava kielellisesti mediaan sopeutettua ja sen on jatkuvasti kehityttävä.

Sitä silmälläpitäen koulutan ja luennoin sisällöntuotannosta muun muassa seuraaviin medioihin

  • Uutiskirjeet
  • Verkkosivut
  • Perinteinen markkinointiviestintä
  • Tapahtumat
  • Asiakaslehdet
  • Sosiaalinen media
  • Sähköpostimarkkinointi

.

keyboard_arrow_rightTutustu koulutusten palautteisiin
Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva