Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Artikkeli

Etusivu Parempaa sisällöntuotantoa Miten hyödynnät tekemääsi sisältöä eri kanavissa. Muutama vinkki.

Miten hyödynnät tekemääsi sisältöä eri kanavissa. Muutama vinkki.

tammikuu 15, 2013Parempaa sisällöntuotantoa, Sisältöä eri kanaviin, Työkalupakki, Uncategorized @filena

Ihmisten keskittymiskyky on yhä lyhyempi. Tarvittava tieto on löydyttävä nopeasti.
Siinä muodossa ja siinä kanavassa, joka sopii heille. Tässä ei ole mitään uutta.
Mutta huomioivatko yritykset tämän markkinoinnissaan riittävästi?

Periaatteessa asia on helppo.
Kun yritys on segmentoinut ostajapotentiaalinsa ja analysoinut kohderyhmät, yrityksen pitää tehdä kaksi (2) asiaa:

  1. Suunnitella markkinointiviestinnän toimenpiteet ja sisältö sellaisiksi, että se joko informoi tai viihdyttää valitsemaamme kohderyhmää.
  2. Varmistaa, että sisältöä hyödynnetään ja jaetaan niissä kanavissa, joissa kohtaamme kohderyhmän

Jaa sisältöä niin kuin jakaisit lomakuviasi – moneen paikkaan

Hyvä sisältö, joka kiinnostaa yritysten asiakkaita, muistuttaa hyviä lomakuvia. Niiden aikaansaamiseen on mennyt aikaa ja rahaa, mutta kun ne on otettu, niitä näytetään eri kanavissa.
Niitä liimataan albumeihin, niistä tehdään verkossa kuvakirjoja, ne ripustetaan seinälle, ja niitä jaetaan mobiilisti. Parhaista tehdään joulukortteja ja jotkut jaetaan Facebookissa.

Samalla tavalla meidän kannattaa ajatella yrityksen tuottamaa viestintää. Yrityksen suunnittelemaa sisältöä  voi ja pitää hyödyntää monessa eri kanavassa.

 

Otetaan esimerkki

Hyvät referenssit ovat varsinkin b2b –markkinoinnissa tärkeitä, koska suurin osa ihmisistä haluavat tietää, mikäli joku muukin luottaa yrityksen tarjoamaan tuotteeseen tai palveluun.

Haluamme siis toteuttaa referenssijutun, jossa asiakas kertoo

  • mitä tarpeita hänellä on ollut
  • miten yritys on vastannut hänen tarpeisiin
  • mitkä ovat olleet hyödyt asiakkaan näkökulmasta.

a) Sisällön suunnittelu

Kun olemme miettineet mitkä asiat referenssicasessa kiinnostavat valitsemaamme
kohderyhmää, suunnittelemme sisällön = teemme jutun onnellisesta asiakkaasta
ensin vaikkapa kirjalliseen muotoon.
(Luonnollisesti tarvitaan kirjoitusosaamista, lyhentämisen taitoa ja jotakin
mielenkiintoista sanottavaa. Tai ainakin taitoa sanoa asiat mielenkiintoisella tavalla.)

b) Kanavien valinta

Sen jälkeen mietimme mitkä kanavat parhaiten tavoittavat kohderyhmämme. Kanavat
voivat olla digitaalisia kuten esimerkiksi verkko tai keskustelufoorumi, ne voivat olla
perinteisiä kuten esim. radio tai sanomalehti, ne voivat olla myyntimateriaaleja tai ne
voivat olla tapahtuma. Tai jotakin muuta.

c) Oikean muodon valitseminen/kanava

Sen jälkeen julkaisemme sisällön kanavaan sopivassa muodossa, kuten esim artikkeli,
ppt-esitys, video, myyntimateriaali tms.

keyboard_arrow_rightLue lisää Contentan Sisällöntuotantopalveluista

Etsi artikkeleista

Kategoriat

  • Ajankohtaista (12)
  • Koulutukset (121)
  • Ostajan matka (6)
  • Ostoprosessi (6)
  • Parempaa sisällöntuotantoa (11)
  • PR-viestintä (6)
  • Sähköpostimarkkinointi (1)
  • Sisällöntuotanto (2)
  • Sisältöä eri kanaviin (6)
  • Sisältöä verkkosivuille (5)
  • sosiaaliset mediat (1)
  • Toteutuneet koulutukset (137)
  • Tulevat koulutukset (4)
  • Työkalupakki (20)
  • Uncategorized @fi (10)
  • Verkkosivun tehostaminen (5)

Tilaa uutiskirje

Mikäli haluat ajoittain vastaanottaa Viestinnän Vinkkejä, täytä alla oleva lomake. Ole huoleti, spämmiksi asti emme niitä lähetä.

Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva