Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Pelastusarmeija

Etusivu Referenssit Pelastusarmeija

Pelastusarmeijan pr-kampanjat nostaneet median kiinnostusta uudelle tasolle

Suomen Pelastusarmeija on auttanut vähävaraisia lapsiperheitä, yksittäisiä ihmisiä, nuoria ja vanhuksia jo 130 vuoden ajan.

Contenta on auttanut Pelastusarmeijaa luomaan mediassa näkyvyyttä tekemälle työlleen vuodesta 2016, muun muassa seuraavien kampanjoiden yhteydessä.

  • Joulupata-keräykset
  • Auta ihmistä -kampanjat
  • Nurmijärven kesäleiri

Joulupata-keräysten medianäkyvyys huomattavasti aikaisempaa suurempaa

Pelastusarmeijan Joulupatakeräys on kansainvälisen Pelastusarmeijan (The Salvation Army) tärkein keräys. Vuodesta 1906 Joulupata-keräyksen avulla on välitetty jouluiloa ja elämänrohkaisua moneen kotiin myös Suomessa. Patojen tuotto käytetään vähävaraisten perheiden, nuorten, syrjäytyneiden ja vanhusten auttamiseen.

Avuntarvitsijoita ja keräyksiä on yhä enemmän ja kun Joulupatakeräys 2016 täytti 110 vuotta Pelastusarmeija halusi varmistaa, että Suomen kansalaiset varmasti muistaisivat ja mahdollisuuksien mukaan huomioisivat Joulupatakeräyksen miettiessään hyväntekeväisyyskohdetta.

Tätä haastetta ratkaisemaan mediavaikuttamisen keinoin ja mediakontaktointia toteuttamaan Pelastusarmeija valitsi Contentan ja siitä lähtien yhteistyö on jatkunut.
Juhlavuoden kunniaksi Joulupata-kampanjan visuaalinen ilme myös uusittiin ja markkinointitoimisto Make It Simple aloitti runsaasti palkitun yhteistyön Pelastusarmeijan kanssa.

 

130-vuotinen Pelastusarmeija näkyvästi esillä medioissa 2019

Vuonna 2019 Pelastusarmeija täytti 130 vuotta ja sai Contentan avustuksella runsaasti näkyvyyttä muun muassa Helsingin Sanomissa joulun alla kun Pelastusarmeijan upseeri Eija Kornikow kertoi 38 vuotta kestäneestä työstään hyväntekeväisyysorganisaation puolesta.

Mediayhteistyön tuloksena myös YLE:n verkkosivut ja Radio Suomi raportoivat Pelastusarmeijan toiminnasta ja Joulupata-kampanjasta.

MTV:n Huomenta Suomessa vieraillut Pelastusarmeijan kapteeni Nenonen herätti ansaittua kiinnostusta niin kuin myös verkkosivuilla julkaistu juttu Joulupatakampanjasta.

 

Yhteistyötä vuosien varrelta

Yhteistyö alkoi Vuoden 2016 Joulupata-keräyksellä, joka kiinnosti ennen näkemättömällä tavalla mediaa, ja medianäkyvyyttä saatiin enemmän kuin koskaan ennen.

Jokaisena jouluna sen jälkeen Contenta on auttanut Pelastusarmeijaa varmistamaan, että media muistuttaa lukijoitaan Suomen vähävaraisista avuntarvitsijoista.

Työkalut ovat vaihdelleet. Perinteisen mediavaikuttamisen lisäksi on käytetty infografeja, historiayhteenvetoja jne. Esimerkiksi viereisellä infografilla on haluttu demontstroida miten paljon työtä tehdään, ennen kuin Joulupadat näkyvät katukuvassa.

Esimerkkejä aikaisempien Joulupata-kampanjoiden medianäkyvyydestä

Alta löydät esimerkkejä Pelastusarmeijan saavuttamasta medianäkyvyydestä.

MTV-VERKKOSIVU 

– juttu 1
– juttu 2
– Huomenta Suomi aamulähetys

YLE PUHEEN ILTAPÄIVÄ

YLE
RADIO SUOMI AJANTASA

SVENSKA YLE TV

YLE RADIO VEGA
– juttu 1
– juttu 2

HBL
HELSINGIN SANOMIEN NYT LIITE
TURUN SANOMAT
VASABLADET

Tarja Halosen ja Peter Vesterbackan itsensä likoon laittaminen teki Auta ihmistä -keräyksestä menestyksekkäimmän mediakampanjan

Pelastusarmeijan uusi kampanja ”Huono onni voi kohdata kenet tahansa” kuuluu jo vuosia toimineeseen Auta ihmistä – keräykseen. Aikaisemmin ainoastaan kirjekeräyksenä toiminut varainhankintakampanja on nyt yhteistyökumppaneiden tuella laajentunut sekä printti-, TV- että sosiaalisiin medioihin ja kampanjan tukijoiksi Pelastusarmeija on saanut presidentti Tarja Halosen ja peliyhtiö Rovion ex – Mighty Eaglen ja opetuspeliyhtiö Lightneerin brändijohtajan Peter Vesterbackan.

Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa, että kenen tahansa onni voi kääntyä. Yllättävä tapahtuma, kuten onnettomuus, sairaus, työttömyys, pahoinpitely, omaisen kuolema jne. voi käynnistää ketjureaktion, joka hajottaa koko elämän. Pelastusarmeija auttaa kampanjan lahjoitusvaroilla kotimaassa muun muassa vähävaraisia lapsiperheitä, yksinhuoltajia, yksinäisiä vanhuksia ja syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ympäri vuoden.

Presidentti Tarja Halonen ja brändijohtaja Peter Vesterbacka ovat halunneet auttaa Suomen vähävaraisia laittamalla itsensä likoon ja osoittaakseen millaiseksi heidän elämänsä olisi saattanut kehittyä, mikäli heitä olisi kohdannut huono onni. Mainoskampanjassa he ovat kuvauttaneet itsensä vähäosaisina kanssakulkijoina.

Presidentti Tarja Halonen valottaa kampanjaan osallistumisen syitä: ”On tärkeää auttaa lähimmäistä hädässä. Se on ihmisoikeustyötä arjessa.”

”Olemalla mukana Pelastusarmeijan keräyskampanjassa haluan osoittaa, että kaikista ihmisistä välittäminen on perusjuttu. Suomalaisuuden ytimessä on, että kaikki pidetään mukana”, Peter Vesterbacka toteaa vuorostaan.

AUTA IHMISTÄ -KAMPANJA MEDIASSA

Muun muassa seuraavat mediat raportoivat Auta ihmistä -kampanjasta

YLE
SVENSKA YLE
HS
MTV
MTV – FACEBOOK
ME NAISET
ILTALEHTI
ILTASANOMAT
MARKKINOINTI & MAINONTA
HELSINGIN UUTISET
LÄNSIVÄYLÄ
KARJALAINEN

Myös Pelastusarmeijan kesäleirit on huomioitu mediassa

Pelastusarmeija on myös halunnut muistuttaa tekemästään työstä lasten ja nuorten parissa. Contenta toi Helsingin Sanomien näköpiiriin organisaation kesäleiritoiminnan, jonka tuloksena HSTV:n Lasten Uutisissa kerrottiin aiheesta kesäkuussa 2017.

HSTV:n Lasten Uutisten lähetys 22.6.2017

Tutustu Contentan muihin referensseihin
Referenssit
Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva