Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille

Etusivu Koulutuspalvelut Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille

Tarvitseeko yrityksesi käytännön läheistä toimenpidekoulutusta vai markkinointiviestinnän kokonaisnäkemystä?

  • Onko yrityksesi ymmärrys digitaalisten kanavien käytöstä ajan tasalla? Vai olisiko päivitys paikallaan?
  • Tiedätkö millainen sisältö ostoprosessin eri vaiheissa vie asiakasta eteenpäin ostopäätöstä kohti?
  • Oletko kuullut Sisältömarkkinoinnista, mutta mitä se oikein tarkoittaa ja miten se tehdään ei ole vielä tarkasti hahmottunut sinulle?

Koulutan sekä erilaisissa koulutusorganisaatioissa (kuten Rastor, Management Institut of Finland, Educo, Eventium, Markkinointiliitto jne)  että yrityksissä henkilöitä ymmärtämään ja toteuttamaan tehokkaampaa ja verkossa helpommin löydettävää markkinoitisisältöä.

Alla olevat koulutuskokonaisuudet ovat suuntaa antavia. Riippuen yritysten tarpeista, käytössä olevasta ajasta ja resursseista, aiheista leivotaan yhteisesti yritykselle paras koulutusratkaisu.

A) Koulutusta käytäännön markkinointiviestinnän toteutukseen

Esimerkiksi:

  • Miten tuotan tavoitteellista, kiinnostavaa ja optimoitua sisältöä eri kanaviin verkossa?
  • Minkälaista sisältöä eri sosiaalisiin medioihin kuten LinkedIn, Facabook,Twitter, blogit,jne miten priorisoin  meille parhaat kanavat sekä tekninen toteutus
  • Pienyrittäjän markkinoinnin työkalupakki – näillä työkaluilla pienyrittäjä varmistaa että niukkoihin resursseihin nähden markkinointi on kuitenkin hyvin hoidossa
  • Varmista, että asiakas löytää verkkosivusi – Hyvä sisältö ja hakukoneoptimointi varmistavat, että asiakas varmasti löytää sinut verkossa.
  • Miten saan median kiinnostumaan yritykseni tarjonnasta – Monet toivovat että media olisi kiinnostunut heidän yrityksestään, mutta millainen sisältö kiinnostaa mediaa?
  • Asiakasta kiinnostava uutiskirje – mitä pitää huomioida sisällön suunnittelussa, visuaalisessa toteutuksessa, erilaiset julkaisujärjestelmät, rekistereiden tärkeys jne.

keyboard_arrow_rightTutustu esim. 5 tapaan tehostaa verkkosivuasi toimivuutta

B) Kokonaisvaltainen, strategisempaan ajatteluun keskittyvä markkinointiviestinnän koulutus

Esimerkiksi:

  • Miksi Sisältömarkkinointi on yritykselle elintärkeää – Asiakas on muuttanut sekä tapaa, jolla hän hakee tietoa että tapaa, jolla hän ostaa. Vanhat markkinointikeinot eivät enää toimi. Tähän haasteeseen Sisältömarkkinointi tarjoaa apua. Yleinen kokonaisuus sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksista, jonka jälkeen osallistujat pystyvät parantamaan yrityksen näkyvyyttä verkossa ja tarjoamaan palvelevaa markkinointisisältöä asiakkailleen
  • Markkinointiviestinnän ja pr-viestinnän koko kuva – Markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointiviestinnän suunnitelman laatiminen (kohderyhmä- ja kilpailija-analyysit, viestit jne. Kanavien hyödyntäminen (=perinteinen ja digitaalinen viestintä), budjetointi, seuranta, mittaaminen.
  • Kohderyhmästä se kaikki lähtee – Tulevaisuuden markkinointi on yhä kohdennetumpaa. Relevantti, asiakasta palveleva markkinointi ei ole enää vaihtoehto, vaan se on edellytys. Mitä on asiakaslähtöinen toiminta ja viestintä, miten nostetaan asiakasymmärrystä ja miten siihen voidaan toteuttaa oikeasti asiakaslähtöistä markkinointia. Lopputulemana parempaa tulosta viivan alle.

keyboard_arrow_rightTutustu täältä koulutusaiheisiin tarkemmin

Työkalupakissa

Miten yritys/ajatusjohtaja saa näkyvyyttä sisällölleen? 6 vinkkiä.

elokuu 13, 2024lena

Moni yritys tavoittelee ajatusjohtajuuttaan omalla alallaan, koska tutkimusten mukaan ajatusjohtajuus korreloi positiivisesti yrityksen menestykseen. Kun yritys (tai henkilö) koetaan ajatusjohtajana omalla alallaan, se /hän pystyy…

Lue Lisää

Asiakasreferenssit

Olen toteuttanut muun maussa alla oleville yrityksille koulutuskokonaisuuksia.

Vaasan keskussairaala

Vaasan keskussairaala koki henkilökuntansa tarvitsevan tukea sisällön tuotantoon. Contenta koulutti sairaalan henkilökuntaa teemalla: Miten kirjoittaa verkossa.

Koska sairaala on kaksikielinen koulutus toteutettiin samanlaisena sekä ruotsiksi että suomeksi.

Koulutusorganisaatioiden yrityksille räätälöidyt kokonaisuudet

Olen toiminut Rastorin eri yrityksille tarjoamien räätälöityjen koulutuskokonaisuuksien kouluttajana. Teemana on ollut sisällönsuunnittelu eri näkökulmista, markkinointitoimenpiteiden toteutus, jne. Katso lisää koulutusaiheista.

Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva