Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-sisältöjen, artikkelien, blogien ja asiakastarinoiden tuotanto
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Markkinointisparraus verkossa
    • Koulutusaiheet
    • Digi- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Stockmann
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Leasingrahoittaja Grenke
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Miksi Contenta ja minä?
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Artikkeli

Etusivu Ajankohtaista Jos markkinoinnin PERUSPILAREISTA ei välitetä – > onnistuminen vaikeata

Jos markkinoinnin PERUSPILAREISTA ei välitetä – > onnistuminen vaikeata

joulukuu 1, 2025Ajankohtaista, Työkalupakkilena

Kun kysyn aloittelevilta yrittäjiltä mitä haluavat oppia markkinoinnista, he kertovat kaipaavansa ymmärrystä ja teknistä osaamista some-alustojen hyödyntämiseen.
”Facebook – tai Instagram -mainoksia pitäisi ruveta tekemään. Tavoitteena on saada lisää myyntiä somen kautta.”

Tavallinen käsitys sosiaalisen median hyödyntämisestä on, että sieltä saa ilmaiseksi ja helposti kauppaa. Vaikka tietenkin kursseilla myös on heitä, jotka kertovat miten huonosti some on toiminut heille.

Onhan se totta, että sosiaalista mediaa hyödyntämällä on mahdollista saada paljonkin kauppaa.

Mutta alustan teknisten ominaisuuksien ymmärtäminen on ongelmista pienin.

Paljon tärkeämpää on määritellä markkinoinnin peruspilarit. Jos markkinoija ei määrittele tuotteidensa  markkinoinnin peruspilarit, on aivan sama miten hyvin hän teknisesti osaa käyttää erilaisia digitaalisia alustoja. 

Kun peruspilarit on määritelty, verkosta löytyy sadoittain oppaita miten eri some-alustoja voi hyödyntää tehokkaasti.

Määrittele peruspilarit näin: 

Määrittele:

  • kohderyhmät ja heidän tarpeensa
  • kilpailijoiden tarjonta ja toiminta
  • omien tuotteiden kilpailuetu
  • oman palvelun/tuotteen lupaus

Tarvitaan siis markkinoinnin perustan ymmärtämistä, ennen kuin kannattaa aloittaa sosiaalisen median hyödyntäminen. Ja ilmaiseksi sieltä harvemmin saa kauppaa – aina kuluu aikaresursseja ja usein myös raharesursseja.

Apua määrittelyn eri vaiheisiin saat seuraavista blogi-kirjoituksista. 

 

Etsi artikkeleista

Kategoriat

  • Ajankohtaista (21)
  • Digitaalisen markkinoinnin koulutus (1)
  • Erottelevan sisällön luominen (1)
  • Koulutukset (122)
  • Ostajan matka (6)
  • Ostoprosessi (6)
  • Parempaa sisällöntuotantoa (11)
  • PR-viestintä (6)
  • Sähköpostimarkkinointi (1)
  • Sisällöntuotanto (3)
  • Sisältöä eri kanaviin (6)
  • Sisältöä verkkosivuille (5)
  • sosiaaliset mediat (1)
  • Toteutuneet koulutukset (140)
  • Tulevat koulutukset (3)
  • Työkalupakki (29)
  • Uncategorized @fi (10)
  • Verkkosivun tehostaminen (5)
  • Verkkosivurakenne (1)

Tilaa uutiskirje

Mikäli haluat ajoittain vastaanottaa Viestinnän Vinkkejä, täytä alla oleva lomake. Ole huoleti, spämmiksi asti emme niitä lähetä.

Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva