Contenta logo
  • Sisällön suunnittelu ja tuotanto
    • Ostajapersoonien ja asiakastarpeiden selvitys
    • Sisältöä verkkosivuille
    • Some-markkinointi ja haamukirjoittaminen
    • Sähköposti- ja uutiskirjemarkkinointi
    • Sisällön tuotantoa markkinointiautomaation tarpeisiin
    • Sisällöntuotantoa yrityksen kaikkiin kanaviin
    • Perinteinen mainonta ja tapahtumat
    • Ulkoistettu viestintäpäällikkö
  • Mediaviestintä ja -suhteet
    • Mediavaikuttaminen ja -yhteistyö
    • Materiaalit medialle
    • Mediavaikuttamisen työkalut
  • Koulutuspalvelut
    • Tulevat ja toteutuneet koulutukset
    • Koulutusaiheet
    • Verkko- ja sisältömarkkinoinnin koulutuspalautteet
    • Räätälöityä verkko- ja sisällöntuotannon koulutusta yrityksille
    • Koulutusreferenssit
    • Näyttötutkintomestaripalvelut
  • Työkalupakki
  • Referenssit
    • Pelastusarmeija
    • Nordic Interim
    • Koulutusorganisaatio Valmennusmajakka
    • Ympäristöystävällisiä jätehuoltopalveluja – Griffin
    • Supersonin verkoston kautta ulkoistettuna viestintäpäällikkönä
    • Visma Enterprise – Henkilöstöhallinnan järjestelmät
    • Advancetec – Teollisuuden koneturvallisuuden edelläkävijä
    • Panalpinan logistiikkaratkaisut
    • Henkilöstöpalveluyritys Opteam/Barona
    • Ework – konsulttivälityspalvelu
    • Tulos – Suomen paras verkkonäkyvyyden rakentaja
    • Rakennusyritys Talorak
    • Forenom Omistajapalvelut – Asuntosijoittajan kaikki palvelut
    • Designtoimisto Kuudes Kerros
    • Board Professionals Finland – Naishallitusammattilaisten yhdistys
    • Henkell
    • Kauppakeskus Liila
    • Lundia
    • Alkoholimaahantuoja Pernod Ricard
    • Menumat – Ateria-automaatti ikäihmisille
    • Afasia – blogi
    • MediaAuditFinland
    • Kiinteistösijoitusyhtiö Genesta Property Nordic
    • Oppilaitos Lärkkulla
  • Yritys
    • Yhteistyökumppanit
    • Ajankohtaista
    • Tilaa Sisällöntuotannon ja Viestinnän vinkit -uutiskirje
  • Ota yhteyttä

Some-markkinointi ja haamukirjoittaminen

Etusivu Sisällön suunnittelu ja tuotanto Some-markkinointi ja haamukirjoittaminen
dvr

Blogimarkkinointi ja sosiaalinen media

Tyypillisiä yrityksiltä kuulemiani kysymyksiä

* Pitäisikö yrityksellämme olla Facebook –sivu?

* Tiedän, että blogia olisi hyvä kirjoittaa, mutta miten ihmeessä ehtisimme?

* Miten ehtisimme tuottaa sisältöä some-kanaviimme?

Monet yritykset kokevat, että heidän pitäisi paneutua verkkoviestintään paremmin. Aktiivisesti verkossa toimivat yritykset näyttävät nostavan tunnettuuttaan ja parantavan tulostaan.

Some-kanavien SISÄLLÖNTUOTANTO - ja YLLÄPITOPALVELUT

Contenta auttaa asiakkaita toteuttamaan sosiaalisen median sisältöjä

Sosiaalisen medioiden kanavien sisällöntuotanto saattaa yrityksissä aiheuttaa päänvaivaa ja stressiä. Kuka ehtii päivittää, mitä sisältöä nyt taas laitettaisiin. Jotta stressiltä vältyttäisiin ja yritys pystyisi säännöllisesti viestittämään valitsemissaan some-kanavissa, kannattaa some-päivitykset ulkoistaa.

Valitun some-tilin tai -tilien ulkoistamiseen kuuluu seuraavat vaiheet:

  • suunnitellaan yhdessä sisältöstrategia, jossa määritellään tavoitteet, kanavat, äänensävy, pääviestit
  • tehdään toteutussuunnitelma, joka karkeasti ottaa mitä sisältöä tuotetaan esim. seuraavan 4 kuukauden aikana
  • Contenta tuottaa sisältöjä jatkuvasti esim. LinkedIn:iin, Facebookiin, Twitteriin, Instagramiin. Alussa postaukset hyväksytetään asiakkaalla, mutta kun yritys tulee tutuksi, sisällöt voidaan luoda suoraan some-tileille ilman erillistä hyväksymiskierrosta.
  • jatkuva sisällön mittaaminen ja analysoiminen tavoitteena tehostaa viestejä
  • säännölliset tapaamiset, esim. kerran kuukaudessa

HAAMUKIRJOITTAJA blogillesi varmistaa säännöllisen julkaisutahdin

Varjobloggaaminen = Haamukirjoittajan tuottama blogi

Erittäin tavallista on, että yritykset ja yritysjohtajat haluavat julkaista blogeja, jotta verkkonäkyvyys lisääntyisi ja asiantuntijuusimago kasvaisi. Mutta kun aika tai osaaminen ei riitä, blogien sisällöntuotannosta tulee riesa eikä niistä saada sitä hyötyä, jota lähdettiin hakemaan. Silloin kannattaa käyttää ammattilaista.

Prosessi on yksinkertainen:

  • haluttu näkökulma käydään haastattelussa läpi
  • Contenta kirjoittaa tekstiehdotuksen
  • käymme läpi ehdotuksen
  • tehdään tarvittavat korjaukset
  • yritys saa valmiin tekstin, jonka se julkaisee omissa kanavissa. Vaihtoehtoisesti Contentakin voi hoitaa julkaisun ja eri kanavissa sen promoamisen.

Varjobloggaajan käyttämisestä yritykset harvoin ovat halukkaita kertomaan, joten tässä en näiden yritysten nimiä julkaise. Mutta soittele ihmeessä, jos olet kiinnostunut, niin käydään asia läpi puhelimitse!

 

keyboard_arrow_rightLue miten voit parantaa löydettävyyttä verkossa

Työkalupakissa

Vaikuttavan tekstin KAAVA helpottaa ja varmistaa markkinointiviestin läpimenon

marraskuu 22, 2022lena

ONGELMA: Markkinointiviesteille on yhä vaikeampi saada huomioarvoa Tuntuuko sinusta, että informaatiota vyöryy ylitsesi tsunamin lailla kanavien määrä saa sinut hengästymään molemmat asiat vaikuttavat keskittymiskykyysi ja ajankäyttöösi…

Lue Lisää

Asiakasreferenssit

Vaikka varjobloggaamisesta ei ole mahdollista esittää referenssejä, on kuitenkin muutamia muita esimerkkejä.

Blogiyhteistyötä monella tavalla

Olen tehnyt Henkell-Suomen kuplajuomien lanseerauksen yhteydessä yrityksen puolesta yhteistyötä ruoka- ja lifestyle -bloggareiden kanssa.
Autoin myös Afasiaa sairastavan Linaa toteuttamaan oman LivLina – blogin sisältösuunnitelman.

Teksti- ja kuvasisältöä yrityksen LinkedIn-tilille

Contenta tuottaa säännöllisesti teksti- ja kuvasisältöä vuokrajohtajia välittävän Nordic Interimin LinkedIn-profiiliin, tavoitteena kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja verkostoa.

Lue lisää prosessista

Sisältömarkkinointitoimisto Contenta

Sisältöä, joka tekee tyytyväiseksi

lena.halen (at) contenta.fi
Puhelin: 040 766 1599

© 2017 Sisältömarkkinointitoimisto Contenta | Rekisteriseloste| Verkkosivut Merja Koriseva